Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δημιουργική διάθεση, μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης του γυμνασίου μας συμμετείχαν κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Βήματα Βυζαντίου από τη Λάρισα έως τη Θεσσαλονίκη» με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Μπάφα Α., Ζιάρα Θ. Σταμπουλίδου Αικ.
Στόχος του προγράμματος ήταν η γνωριμία με τον βυζαντινό πολιτισμό, την ιστορία, την τέχνη και τα σημαντικά μνημεία της περιοχής μας και της Θεσσαλονίκης. Μέσα από ομαδικές εργασίες, έρευνα και χρήση ψηφιακών εργαλείων, οι μαθητές/τριες ανακάλυψαν πτυχές της καθημερινής ζωής στο Βυζάντιο, τη σημασία της Ορθοδοξίας και τον ρόλο των δύο πόλεων στη βυζαντινή αυτοκρατορία.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δόθηκε στους/τις μαθητές/τριες η ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Οι συμμετέχοντες/ουσες μελέτησαν ναούς, ψηφιδωτά και αρχιτεκτονικά στοιχεία της εποχής, ενώ παράλληλα κατέγραψαν τις εμπειρίες και τις εντυπώσεις τους μέσα από παρουσιάσεις και δημιουργικές δραστηριότητες. Η εμπειρία αυτή βοήθησε όλους να προσεγγίσουν τη γνώση με «ζωντανό » και ευχάριστο τρόπο κι όχι μόνο από τις σελίδες ενός σχολικού βιβλίου και μιας τυπικής διδασκαλίας.
Το πρόγραμμα συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της συνεργασίας, της δημιουργικής σκέψης και της ιστορικής συνείδησης των μαθητών/τριων. Μέσα από τη συμμετοχή τους, οι μαθητές/τριες κατανόησαν την αξία της προστασίας των μνημείων και της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν τις δεξιότητές τους στην έρευνα, την επικοινωνία και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Ένα ψηφιακό αποτέλεσμα της παραπάνω ενασχόλησης μπορεί να βρει κανείς στην ηλεκτρονική διεύθυνση που ακολουθεί: https://gamma.app/docs/-y7vpyixid29r29f
